ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

binder-right6

binder-right5

img6.jpg

binder-left1

 

 

 

علوم و تحقیقات

عملکرد مبتنی بر شواهد در علم اطلاعات و دانش شناسی با نگاهی به کاربرد آن در کتابخانه‌های حوزه علوم پزشکی
دوره و شماره : آماده انتشار
نویسندگان : مهدی کریمی* 1، فائزه دلقندی 2

1دانشجوی دکتری تخصصی بازیابی اطلاعات و دانش، دانشگاه پیام نور، ایران و رئیس اداره موزه دیجیتال آستان قدس رضوی نویسنده مسئول

2استادیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه پیام نور، ایران

چکیده :
مقدمه: عملکرد مبتنی بر شواهد، نقش سنتی کتابدار را به چالش می‌کشد و نیاز به کسب مهارت‌های لازم برای اتخاذ تصمیم‌گیری‌های حرفه‌ای مبتنی بر شواهد را موردتوجه قرار می‌دهد. اهداف: 1- بیان مراحل فرآیند عملکرد مبتنی بر شواهد؛ 2- بررسی نقش کتابدار علوم بهداشتی در فرآیند پزشکی مبتنی بر شواهد؛ و 3- شناسایی چالش‌هایی که کتابداران برای پیاده‌سازی عملکرد مبتنی بر شواهد دارند از مهم‌ترین اهداف پژوهش می‌باشد. روش‌شناسی: این مقاله حاصل یک مطالعه مروری است که بر اساس مقالات جستجو شده از منابع کتابخانه‌ای و پایگاه‌های اطلاعاتی تدوین‌شده است. نتیجه‌گیری و پیامد: با توجه به اهمیت استفاده از بهترین شواهد علمی موجود در ارائه خدمات، لازم است کتابداران با فواید و نحوه پیاده‌سازی رویکرد مبتنی بر شواهد آشنا شوند و به‌صورت کاربردی این روش را با همکاری گروه‌های بهداشت مورداستفاده قرار دهند این روش در آموزش علیرغم چالش‌های مختلف، نقش کتابدار علوم بهداشتی در حمایت از پزشکی مبتنی بر شواهد مورد تأکید قرار می‌دهد.
کلمات کلیدی :
عملکرد مبتنی بر شواهد، پزشکی مبتنی بر شواهد، کتابداری مبتنی بر شواهد، کتابدار سلامت