
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره72
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات808,225
عملكرد مبتنی بر شواهد در علم اطلاعات و دانش شناسی با نگاهی به کاربرد آن در کتابخانههای حوزه علوم پزشکی
دوره 7، شماره 72، تیر 1404، صفحات 88 - 103
1- دانشجوی دکتری تخصصی بازیابی اطلاعات و دانش، دانشگاه پیام نور، ایران و رئیس اداره موزه دیجیتال آستان قدس رضوی نویسنده مسئول
2- استادیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه پیام نور، ایران
چکیده :
مقدمه: عملکرد مبتنی بر شواهد، نقش سنتی کتابدار را به چالش میکشد و نیاز به کسب مهارتهای لازم برای اتخاذ تصمیمگیریهای حرفهای مبتنی بر شواهد را مورد توجه قرار میدهد. اهداف: 1- بیان مراحل فرآیند عملکرد مبتنی بر شواهد؛ 2- بررسی نقش کتابدار علوم بهداشتی در فرآیند پزشکی مبتنی بر شواهد؛ و 3- شناسایی چالشهایی که کتابداران برای پیادهسازی عملکرد مبتنی بر شواهد دارند از مهمترین اهداف پژوهش میباشد. روششناسی: این مقاله حاصل یک مطالعه مروری است که بر اساس مقالات جستجو شده از منابع کتابخانهای و پایگاههای اطلاعاتی تدوینشده است. نتیجهگیری و پیامد: با توجه به اهمیت استفاده از بهترین شواهد علمی موجود در ارائه خدمات، لازم است کتابداران با فواید و نحوه پیادهسازی رویکرد مبتنی بر شواهد آشنا شوند و بهصورت کاربردی این روش را با همکاری گروههای بهداشت مورداستفاده قرار دهند این روش در آموزش علیرغم چالشهای مختلف، نقش کتابدار علوم بهداشتی در حمایت از پزشکی مبتنی بر شواهد مورد تأکید قرار میدهد.
- 39
- 18
- 1403/12/15
- 1404/02/04
- 1404/03/20